EN ÇOK KAHVE TÜKETEN ÜLKELER

Merhabalar umarım herkes iyidir.☺️
Sizlere bugün en çok kahve tüketen ülkelerden bahsedeceğim.
Sizce en çok hangi ülke hangi kahve tüketiyordur? Bana soracak olursanız Türkiye adı üstünde Türk kahvesi ee tabi bu benim düşüncem haydi şimdi gelin hep birlikte en çok kahve tüketen ülkelere göz atalım.

İlk olarak bu sıralama nasıl ortaya çıktı neye göre belirlendi bundan başlamak istiyorum.
Kahve satışında ki ve kahve satan dükkanların artması çeşit çeşit kahve makinelerinin ortaya çıkması kahve tüketim istatistiklerinin değişmesine neden olmuştur ve en çok kahve tüketen ülkeler diye bir sıralama ortaya çıkmıştır.
Şimdi bu sıralamaya bakacak olursak eğer zirvede Finlandiya yer almaktadır. Ve Finlandiya'yı, Lüksemburg, İsveç, Kanada, Danimarka, İzlanda, Norveç ve Hollanda takip etmektedir. Yani en çok tüketim yapan İskandinav ülkeleri demek mümkündür.

Sizlerle paylaşmak istediğim ilginç bir bilgi ise Norveç'in Oslo şehrinde kahveler çok methediliyor hatta sadece kahve içmek için bile ziyaret edileceğini söyleyenler oluyor.
Sizinle paylaşmak istediğim ilginç bilgi ise oradaki kahvenin içine salam koymaları evet bildiğimiz salam kahvaltıda tüketmiş olduğumuz salamı kahvelerine koyuyorlar hatta ileri giderek bozuk para bile koydukları oluyor ilginç ama kültür.


Esas konumuza dönecek olursak eğer en çok kahve tüketen ülke kişi başı 12 litre kahve tüketimi ile Finlandiya'dır.
Finlandiya halkı için kahve hayatın vazgeçilmez biri yanıdır Fin halkının da yapmış olduğu  ilginç bir detay ise kahveye şeker koymak yerine peynir koymalıdır.😁

Ve en çok tükettikleri kahve çeşitleri ise şu şekildedir; Espresso, Doppio, Americano, Latte, Cappuccino, İrlanda kahvesi ve TÜRK KAHVESİ'dir.
Finlandiyadan sonra ise kişi başı 9,9 litre ile Norveç, 9 litre ile İrlanda 8,7 litre ile Danimarka 8,4 litre ile Hollanda 8,2 litre ile İsveç 7,9 litre ile İsviçre takip etmektedir.
Tabii bu sıralama uzuyor ben size sıralamada yer alan sadece birkaç ülkeyi belirttim peki bu sıralamada Türkiye nerede?
Türkiye kahve tüketiminde 107. sıradadır. Türk halkının %97'si çay tüketirken sadece %3'lük gibi küçük bir kısım kahve tüketiyor ve bu da bize sıralamanın sonlarını taşıyor ve kişi başı tüketim oranı ise 0.4 litredir ve ülkemizde çay mı kahve mi rekabetinin kazananı çay olarak bizi en çok kahve tüketen ülkeler sıralamasında son sıralara atıyor. Küçük bir bilgi ile yazıma son vermek istiyorum.
İstatistiklere göre çok fazla kahve içmiyor olsak da kahve sektörü için yıllık olarak ortalama 500 milyon liralık bir pay ayrılmaktadır.
Son olarak Türk kahvesi sıralamada sonlarda yer alsa da Türk halkı için gönüllerde birinci sıradadır. ☺️
Bir fincan kahve hatrında buluşmak dileğiyle sağlıcakla kalın.🖤


Yorumlar

Popüler Yayınlar